zondag 20 maart 2011

Druk dagje

Gisteren zijn we weer lekker bezig geweest, en vooral: vroeg opgestaan. Het was mijn vriends dag met zijn dochtertje, die hij 's ochtends vroeg op mocht komen halen - en ja, het is toch een uur rijden naar waar zij woont. Ik ben gezellig mee geweest, want al die tijd alleen in de auto is toch ook maar zo alleen. Om de tijd 'nuttig' te besteden (want ja, eigenlijk was het al nuttig natuurlijk, maar dus nog nuttiger) nam ik mijn haakwerk mee. Ik ben bezig om met witte mohair bij de Zeeman vandaan een sjaal te haken. Ik ben helemaal weg van de verschillende soorten garen die ze daar verkopen, waarvan sommigen, zoals deze, gewoon wol bevatten, net als de dure soorten. Maar nu heb ik voor 1 euro al een mooie sjaal. Nu ja, eigenlijk officieel iets meer, want ik ga een klein stukje van die roze bol gebruiken voor een gehaakte bloem-applicatie voor er op. Liefdochtertje wilde weten wat ik aan het maken was, en ze was helemaal weg van het idee! Mooi, heb ik gelijk een goede bestemming voor mijn project.

Verder hebben we er een bezoekdagje van gemaakt. Ze was al een tijd niet bij de ene oma geweest, dus daar gingen we heen. Die opa en oma hebben een grote tuin, en een van mijn nichtjes is gek op het dochtertje van mijn vriend, dus daar heeft ze een paar uur mee in de tuin gelopen. Opa was er ook een beetje aan het scharrelen, met een grote glimlach op zijn gezicht; hij heeft de tuin zo aangelegd dat het een kinderspeelparadijs is, dat deed hij al toen mijn moeder klein was. Stiekem had hij volgens mij het liefst tikkertje mee gespeeld.


Geen opmerkingen: