maandag 2 januari 2012

Camera's

Ik volgde daarnet een discussie over camera's. De ene dure, mooie camera na de ander kwam langs. Wat ik altijd geleerd heb: een goede lens en functies zijn fijn, maar het is de fotograaf die de foto maakt.
Voor onderstaande foto heb ik ooit een compliment gehad van een bbc-cameraman. Iemand die er verstand van heeft, en niet zo'n beetje ook. Gemaakt met een goedkoop camera-tje. En trouwens niet zomaar een compliment, maar een soort van: wow, waar heb je die vandaan gejat? Zelf gemaakt? Ooit een carriere als fotograaf overwogen? Tja...

2 opmerkingen:

LLMM zei

Ik ben geen sterfotograaf en heb er ook het geduld niet voor om er een te worden, maar ik ben er wel van overtuigd dat je gelijk hebt. Ik heb een paar prachtige foto's in mijn boeken zitten en die zijn stuk voor stuk met een wegwerptoestelletje gemaakt...

L zei

Ik ben een beetje een kluns met het fototoestel...ik wil binnenkort een spiegelreflexcamera en wil me er dan echt in gaan verdiepen.
Wat een mooie foto!