woensdag 1 februari 2012

Brrrr

De verwarming in mijn slaapkamer staat uit. Normaal is dat geen probleem; ik kan niet slapen als het te warm is, en ik was jarenlang gewend om op een onverwarmde zolder te slapen. Helaas werkte dat vannacht dus niet zo.
De deur naar de gang heb ik open gegooid, zodat er daarvandaan wat warmte kwam, en ik had naast m'n gebruikelijke dekbed drie (!) fleecedekentjes en een extra dekbed op mijn bed liggen. Misschien moet ik toch maar weer de verwarming aanzetten, al is het maar voor een weekje.

5 opmerkingen:

LLMM zei

Of misschien heel erg laag, dat het niet té koud wordt. Als je eenmaal zelf koud bent, dan helpt niets meer om op te warmen, dus dan kun je beter b.v. op 16 graden zitten ofzo. Dat verbruikt veel minder dan 22 graden, maar dan kun je het met dekentjes e.d. wel behaaglijk maken.

Roelien zei

Een warme douche voor het slapen???

En dan veel fleece!

Alynia zei

de verwarming staat nu inderdaad toch maar laag aan. En die warme douche komt ook wel goed :-) Bedankt voor het meedenken.

L zei

Wij hebben nu ook de verwarming laag aan staan op de slaapkamer want anders is het echt te koud...

Anoniem zei

Zorgen dat je voeten warm zijn als je in bed stapt en doe maar een paar (schone!) sokken aan, slaapsokken dus, scheelt een fleecedeken. Bij babies zei men vroeger altijd: Voetjes warm en handjes koud is waar een babie van houdt. Geldt ook voor volwassenen, warme voeten en handschoenen zijn in dit weer ook geen luxe, anders krijg je maar schrale handen.