vrijdag 10 juni 2011

'Nieuwe' vriezer

Als iemand die graag zo weinig mogelijk uitgeeft, vind ik het ook jammer om eten weg te gooien. Logisch. Eerder kwam dat nog wel eens voor, want ons vriezertje was héél klein. Er paste net een beetje vlees uit de aanbieding in, en een pak ijsjes, en daar hield het zo ongeveer mee op. Oh ja, en de patatspullen, want ik had Vriend zo ver dat er een patatpan in huis kwam, in plaats van dat we het gingen halen. Ook een besparing, maar wel een die weer de vriezer nodig had. Plaats voor 'restjes' was er dus echt niet.
Gelukkig hadden Zwager en Schoonzus deze week een grotere vriezer open, die wij over mochten nemen. Hij staat nu, en de ruimte is geweldig! Als er nu vlees in de aanbieding is, kunnen we het meenemen zonder eerst te hoeven puzzelen: past het in de vriezer? En als er genoeg eten over is voor nog een maaltijd, hoeft het niet weg gegooid te worden, en hoeven we er ook niet twee dagen achter elkaar van te eten. Ik liep helemaal te stuiteren... Het 'oude' vriezertje gaat naar mijn zusje, die op kamers gaat wonen. 

Oh, en nog iets, ik doe mee met een hele leuke give-away van Johanna. Ik ben gek op Paddington en vind borduren leuk om te doen, laat ze nou net borduurpakketjes van Paddington weggeven...

Geen opmerkingen: