dinsdag 20 december 2011

Nieuwe schatten

Vandaag was een wat aparte dag op mijn stage. Ze hebben er namelijk een kerst-project-week. Mijn begeleider en ik zijn dus de hele dag bezig geweest kinderen te helpen met het maken van houten kerstboompjes, die ze mochten beschilderen, en versieren met glitters, papiertjes en pompons. Na elke 'ronde' van een paar uur lag dus het lokaal vol met glitters, papier, touwtjes en zaagsel, dat ze zelf op mochten ruimen. Zucht, steun, moet dat???? Ja dus.

Natuurlijk waren de rollertjes om de boompjes mee te verven vergeten van te voren in te slaan. Dus ik werd op pad gestuurd met geld en een omslachtige routebeschrijving, om ze in te slaan. Na een hele omzwerving vond ik ze, is helemaal goed gekomen - maar toen ik vertrok werden mijn ogen getrokken door iets anders... nooit geweten dat er bijna pal naast mijn stageschool een kringloopwinkel is! Daar moest ik na mijn stagedag heen!

Na daarstraks wat gesnuffel ben ik toch thuis gekomen met wat schatten. 2,40 euro was ik kwijt. Daarvoor heb ik twee prachtige blikken. En een Russisch icoontje, die erg in het oog sprong tussen alle rode kerstmannen, rode kerstballen en rode kerstslingers. Want ja, hij lag tussen de kerstspullen.

Nu heb ik eigenlijk al kerstvakantie, als ik het werken bij de post niet mee-reken. En ach, als student heb ik vakantie om bij te werken, toch? ;-) Zometeen ga ik gezellig bij mijn ouders eten (boerenkool, lekker!) en met broertjes naar 'Een huis vol' kijken. Lekker met broertjes dubbel liggen om die man die twaalf kinderen heeft, maar niet weet hoe de magnetron werkt xD

4 opmerkingen:

L zei

Wat een mooie schatten!
Wij hebben ook net boerekool gegeten, mmmmm!

LLMM zei

Mooie vondsten hoor! En geniet van je vakantie, ook al moet je werken. Dat is toch anders inderdaad.

lien zei

Wat een mooie blikken heb je gekocht en dat voor zo weinig geld! Geniet van je aankopen! Liefs Carolien

pourquoi pas ??? zei

Nou om 12 kinderen te verwekken hoef je niet te weten hoe de magnetron werkt hoor. Bij mijn ex hadden ze 9 kinderen maar die woonden in een groot huis en had ieder zijn eigen kamer. Ik heb kleine stukjes gezien van dat programma en viond dat donkere gezin wel heel erg leuk die andere niet. En 12 kids.....pffff.
Hey meisje ik wens je hele fijne dagen toe en een leuke vakantie. liefs van mij. Hélène