vrijdag 2 december 2011

Tijdschriften

Op de een of andere manier word ik er toch steeds door aangetrokken.
Vandaag weer. Moest even een paar boodschappen in huis halen (melk en prei, niet veel bijzonders dus) en ik liep langs het tijdschriftenrek. Toch maar even kijken...

Ik vind het leuk om door tijdschriften te bladeren. Maar als ik eerlijk ben, staat er vaak maar weinig in. Ja, dan is er een onderwerp op de cover die me aanspreekt, en dat stuk lees ik dan - maar vaak blader ik dan de rest maar even door. Columns sla ik bijna altijd over, ik heb dan geen zin in die succesvolle semi-bekende vrouwen die weer een stukje vertellen over hoe ze werk en gezin en nog een paar dingen zo goed (of eens wat minder goed, o jee) omhoog houden. Nou ja, in de libelles van mijn moeder lees ik ze soms wel, maar die krijg ik, dus die vallen voor mij niet onder de tijdschriften die ik koop. ;-) Voorlopig houd ik het dus op de gekregen tijdschriften, want om ze apart te kopen, en ze vervolgens alleen maar snel even door te bladeren, dat vind ik zonde van mijn geld!

Nog een leuk tijdschrift dat ik vroeger niet kon laten liggen trouwens, is de Flow. Ik word altijd aangetrokken door de plaatjes, het tijdschrift is ontzettend mooi vormgegeven. Tot ik tot de ontdekking kwam dat ik weer langs hetzelfde stuk bladerde, min of meer. Weer mindfulness, ja, dat weet ik nu wel hoor *zucht*. Oh, en ja, ik vind stickers ook leuk. Hmhm. Waar ik eerst bij het tijdschrift zin kreeg om zelf leuke dingen te gaan knutselen, merkte ik dat ik nu begon te denken: he, eigenlijk heb ik geen zin om te tekenen, er zijn al zo veel mensen die het doen en beter kunnen dan ik! Ach, waarom zou ik met stofjes aan de slag gaan? Er zijn al zo veel mensen die... laat maar. (mag ik trouwens zeggen dat ik de achtergrond van de header wel verdacht veel vind lijken op die leuke papiertjes bij de A.ction vandaan die ik hier heb liggen? Dus niets duur design waar ze het steeds wel over hebben.)

Vanmorgen keek ik eens even naar al die tijdschriften. Waar eigenlijk niets interessants in stond, en allemaal weer dezelfde verhalen. En ik liep door, en keek uit naar het opstarten van mijn computer, om allemaal leuke blogjes te gaan lezen. Van echte mensen. Van weblogs die ik volg, en die ik zelf uitgekozen heb, in plaats van de redactie. Dat leest een stuk leuker vind ik. :-)

3 opmerkingen:

L zei

Dat vind ik nou ook!
Ik heb pas mijn abonnement op de Libelle opgezegd omdat ik nou zo zachtjes aan allemaal wel weet en gelezen heb. Het komt zo vaak op hetzelfde neer.

Fijn weekend!

Anoniem zei

nou precies. onder de bloggers zo veel mensen die veel lekkerder koken, mooiere dingen maken, beter met geld omgaan en je inspireren dan in tijdschriften. maar het blijft leuk om er soms eens een door te bladeren. maar het voelt uiteindelijk een beetje als uit de muur eten. je hebt iets op maar bent niet voldaan...

LLMM zei

Ik doe het ook niet meer. Als je idd voor de 100e keer langs hetzelfde type artikel bent gekomen, zit je met 0 veranderingen in je eigen leven en 100 tijdschriften die stof liggen te happen. Ik haal nu soms nog wat bij de bieb, maar blogjes voldoen ook prima aan mijn leesbehoefte.