zaterdag 12 maart 2011

Kleding kopen

Waarom dacht ik mijn thuiswonende, werkende tijd wel aan een paar potjes extra verzorgingsmeuk (zie vorige blog), maar niet aan een extra bh? Waarom wel aan een jurk die mooi was maar voor geen meter zat, en niet aan een spijkerbroek extra voor als ik daar minder geld voor had?

Vanmorgen wou ik mijn bh aantrekken: knák, daar ging het beugeltje. En daardoor besefte ik: er moeten echt weer een paar nieuwe kopen. Dus vriendlief meegesleept naar het winkelcentrum. Hij mopperde wat, maar voelde zich eigenlijk toch wel erg vereerd dat hij mocht helpen met uitzoeken. Want ja, het is belangrijk dat ze lekker zitten, maar hij moet er immers tegenaan kijken... Dat ze lekker zitten én mooi zijn is helemaal goed gekomen. En dat ik ze net in de goede tijd kocht scheelt weer: even 10,- korting, op een bedrag van 45,-, scheelt toch weer zo'n 20%.

Voor volgende week moet ik even de kapotte rits uit mijn spijkerbroek halen en opmeten, dan kan ik op de markt weer een nieuwe rits gaan halen. En wat lintjes voor dingen die ik aan het maken ben. Grappig dat je dat soort dingen gaat doen, bijvoorbeeld een rits halen en de broek door iemand laten maken (of zelf maken als je dat kan, ik dus niet). Vroeger had ik gewoon een nieuwe gekocht.

Geen opmerkingen: