zondag 6 maart 2011

Antiek Textiel Markt en mijn geld...

Voor sommige dingen heb je echt een budget nodig, omdat je anders véél te veel uitgeeft. Een van die dingen is de antiek textiel markt in Maarn waar ik gisteren was met nog een paar leden van het Jane Austen forum.

Het eerste kraampje waar we, met ervaring van vorig jaar, heen gingen was een kraampje met flink wat goedkoop textiel. Er zat natuurlijk flink wat rotzooi tussen, zoals vleeskleurige bh's, en tafelkleedjes die grootmoeders nog te oubollig zou vinden. Maar daartussen zaten geweldige schatten! Ik heb daar twee kanten zakdoeken gekocht, voor een euro per stuk, en twee Victoriaanse hemden voor een paar euro. Ik was trouwens niet de enige: die hemden zijn geweldig als nachthemd in de zomer, dus de mensen die naar het Jane Austen festival in Bath gaan, hebben gisteren al afgesproken dat er een foto komt van de groep in (Victoriaanse dus) nachtkleding. Wordt vervolgd... Een van die hemden is lang, die ga ik ook als nachthemd gebruiken deze zomer. De andere is wat korter, en die staat geweldig onder een doorschijnende tuniek met laag decolleté die ik al in de kast had hangen. Ik kon steeds geen leuk bijpassend hemd vinden, nu dus wel.

Bij een ander kraampje heb ik nog wat mooie stofjes gekocht, en toen was mijn budget op. Erg fijn dat ik daar niet kon pinnen, anders was het niet goed gekomen met mijn portemonnee. En dan was ik bij wijze van spreken met de inhoud van de hele markt naar huis gegaan!

Geen opmerkingen: