dinsdag 22 maart 2011

Lekker, die lente

Ik zit nu te genieten van het zonnetje dat naar binnen schijnt. Mijn was hangt te drogen op mijn balkonnetje op het zuiden. Om zelf buiten te zitten is het net nog te koud, al scheelt dat niet veel - vanmiddag zou dat best kunnen denk ik, omdat mijn balkonnetje lekker beschut is.

Met dit weer is het gelijk makkelijker om op de kleintjes te letten: de verwarming kan zachter blijven staan, want met al die ramen op het zuiden wordt het toch warm in de woonkamer! Mijn slaapkamer blijft zo vaak een stuk kouder, maar dat vind ik niet erg, want ik heb daar toch lekker warm tapijt, en een fleecedekentje over mijn dekbed. Een wasdroger heb ik toch niet, maar dat mijn was lekker buiten kan drogen vind ik geweldig - al die handoeken die zo lekker naar lente ruiken. De droger van mijn vriend gaat nu ook minder aan: hij heeft in zijn berghok een droogrekje gevonden, net zo een als ik heb. Hij had ooit wat van die 'spijltjes' uit een paar dingen gehaald omdat hij die ergens voor nodig had, maar de andere rekjes zijn nog goed bruikbaar. Dus hij mag van mij ook meer handdoeken buiten drogen, in plaats van in de droger!

Nu nog een keer een bezem regelen, zodat ik mijn balkonnetje ook kan vegen. Toch vriend maar eens lief aankijken, die heeft op moment heel veel dubbel en over. En als hij toch op moet ruimen...

Geen opmerkingen: