woensdag 30 maart 2011

Kleine voeten zijn fijn!

Deze week bedacht ik dat ik eigenlijk andere schoenen nodig had. Mijn dr. Martens zitten eigenlijk te warm met het weer van de afgelopen dagen (en stiekem ben ik dat ene paar nog aan het inlopen en wil ik ze kunnen afwisselen, terwijl het andere paar zo versleten is dat ik ze eigenlijk niet meer aan durf). Ook mijn laarsjes beginnen wel heel warm te zitten, en vooral ook wat zweterig bij mijn benen, dat zit niet lekker. Voor slippers is het gewoon nog te koud. Dan die schoenen die ik vorig jaar aan had, die heb ik helemaal afgesleept bij mijn vakantiebaantje in een magazijn, en die kon ik met geen goed fatsoen meer aantrekken, en ze stonken een uur in de wind (tijdens vakantiebaantje was het boven de 30C, dus...). Bleven als enige 'geschikte' schoenen voor nu die gebloemde gympies over, een beetje allstar achtig maar dan laag. Naast dat die best duur waren, en ik ze dus eigenlijk mooi wil houden voor verjaardagen en zo, zijn de zolen niet heel dik, zoals vaker met zulke schoenen. Dus als ik er op naar de bushalte loop voel ik het schokken in mijn enkels en knieën.

Dus nu alle aanwezige schoenen eigenlijk waren afgekeurd om nu op te lopen, moesten er andere komen. Maar ergens vond ik het best zonde om schoenen te kopen, een beetje een leuk paar ben je zo minstens 30,- aan kwijt. Tot er een folder in de brievenbus lag van de Dirk, met een aanbieding voor Kappa- of La Cocq gympen, 15 euro per paar. Klein detail: het ging om kinderschoenen. Maar met mijn maat 37 viel ik daar nog in, want het liep tot maat 39! Snel mijn moeder gebeld of zij ook wilde (haar voeten zijn nog kleiner dan de mijne), en naar de Dirk gereden. De schoenen vielen wat klein, dus die laatste paar maat 38 zat bij mij precies goed. Helaas was de kleur er niet meer die mijn moeder wilde hebben, dus weer even gebeld en vader geraadpleegd, die mijn vermoeden bevestigde: die andere kleuren trekt ze toch niet aan. Maar ik heb mooi mijn zwarte gympen die ik lekker aan kan trekken in dit soort weer tussen 'warme' schoenen en slippers in!

2 opmerkingen:

Kniepertie zei

Da's echt op kleine i.p.v. grote voet leven!
groet

Anoniem zei

moeders heeft maat 36, dus die leeft op een nog kleinere voet!
Balen, dat ze dat maatje niet meer hadden!