dinsdag 31 mei 2011

Cadeautjes kopen

Een heikel punt hier in huis zijn cadeautjes. Wat ik leuke cadeautjes vind, dat vind Vriend maar niets, en: dat geef je toch niet als cadeautje? Andersom heb ik dat ook weer, want wie geeft er nu kleding voor een verjaardag??? Of voor élke andere gelegenheid... Nu weer, ik had al een heel leuk iets in mijn hoofd voor vaderdag. Komt Vriend aan met dat een poloshirtje ook wel leuk is. Dan vraag ik je.... M'n vader ziet ons al aankomen, oh, daar zijn ze weer met hun kleren. En niet alleen m'n vader, Liefdochter verzuchtte al met sinterklaas: 'Nog meer kleren???' Want als ik niet oplet en Vriend zin zin geef wordt er dus elke keer een shirtje o.i.d. gegeven.

En dan hebben we nog de budget-kwestie. Ons budget is niet erg hoog, en Vriend loopt bij de voedselbank. Met een laag budget zijn er prima leuke cadeau's te krijgen, als je maar je best doet. Maar als je met iemand ergens, waar dan ook maar bij winkels in de buurt, loopt en diegene roept steeds: oh, dat is leuk voor... Want het liefst koopt Vriend ook nog eens alle winkels leeg, voor anderen. Tja...

1 opmerking:

LLMM zei

Ik doe hier gelukkig alle cadeautjes. Hoewel ik me niet superstrak aan een budget houd, probeer ik wel altijd een mooie combinatie van leuk/mooi/praktisch en betaalbaar te zoeken. Vriendlief geeft het liefst iedereen (dikke!) bonnen, dus als hij het zou doen, zouden we binnen de kortste keren failliet zijn...

En qua kleding ben ik het wel met jou eens; ik zou ook echt geen kleding voor een verjaardag (of wat dan ook) geven. Sowieso is dat toch smaakgevoelig? Ik moet er niet aan denken dat bv mijn moeder (of nog erger: broers) kleren voor me gingen kopen, die ik dan uit fatsoen ook nog moest dragen!