vrijdag 13 mei 2011

Excursie naar Londen


Een paar weken geleden kreeg ik van mijn stagebegeleidster de vraag of ik mee wilde op excursie naar Londen. De afdelingsmanager had liever niet dat ze alleen ging. Nou, dat liet ik me geen twee keer vragen, natuurlijk wilde ik mee! Er gingen maar weinig leerlingen mee, en het was een ontzettend gezellig groepje.

We hebben geslapen in een hostel, het was allemaal heel oud, maar wel erg leuk! Ik had mijn eigen kamer/hokmetbedendouche, dat was wel lekker. Het hotel zat bij Baker Street Station, ja inderdaad, de Baker Street van Sherlock Holmes. Van daaruit ben je erg snel op de leuke plekken van Londen, dat scheelde een hoop reizen, maar uiteindelijk had ik wel een blaar op mijn kleine teen. Londen zou trouwens geen stad voor mij zijn om te wonen. Je moet overal heen met de metro, en daar kreeg ik nog net geen claustrofobie van - ontzettend warm is het daar beneden, en benauwd, en veel mensen... en dan komen die treintjes met zo'n noodvaart het station binnenrijden, dat ik een beetje duizelig werd van de luchtstroom.

Maar goed, het was dus ontzettend leuk! Dinsdag hadden we eerst onze spullen in het hotel gelegd, kon ik mooi mijn slippers aan doen (ben ik blij met die birkenstocks zeg!) Toen zijn we richting de Theems gegaan voor die rondvaart, we zouden opstappen bij het house of parliament, dus die hebben we ook bekeken. En natuurlijk Westminster Abbey. Dat zat eerst helemaal niet in de planning én niet in het budget, maar we konden gratis een kapelletje ernaast bekijken. En toen werd er een gebedsdienst van ongeveer een half uur omgeroepen, dus we bedachten dat dit een mooi moment was om de Abbey in te komen. Trouwens, ik weet niet of jullie iets gehoord hebben over die man die na Het Huwelijk door de kerk radslagen maakte toen die leeg was, terwijl de camera's nog draaiden? Die bracht ons naar onze plaats ;-).

De rondvaart op de Theems was ook erg leuk, en daardoor ben ik nu ook erg bruin geworden. =) Ik kan bijna van Vriend winnen wat dat betreft! Deze keer heb ik dus wél de Tower en de Tower Bridge gezien, toen met werkweek niet... 

Ik ben verder bij Hamley's en Harrods geweest woensdag. Hamley's is die enorme speelgoedzaak, en dat was leuk!!! Ze hadden een afdeling vol Steiff knuffelberen, een hoek waar je zelf knuffels kon vullen met geluidjes, en kleertjes aan kon doen, en nog ontzettend veel meer leuk speelgoed. We werden rondgeleid door een ingehuurde acteur in een of ander grappig pakje, er was personeel om dingen te laten zien... Het was erg leuk om te zien hoe de leerlingen reageerden: ze gingen helemaal uit hun dak bij al dat speelgoed, probeerden hobbelpaarden en andere dingen uit - dat mag daar. Harrods was een erg mooi gebouw, maar als winkel lang niet zo leuk als die speelgoedwinkel...

We hebben twee keer gegeten bij een erg lekkere Italiaan bij Oxford Street.
Gisteravond heb ik op het vliegveld gegeten. Het terrasje daar zat helemaal vol, en een man schoof op zodat we bij hem aan het tafeltje konden komen zitten. Dat bleek een Nederlandse man te zijn, die in Londen werkte, en het is heel grappig om zo een Nederlander tegen te komen. 

Oh ja, ik ben mijn lievelingsschaar kwijt. Of eigenlijk was ik die heel lang al kwijt, en hij is gisteren terug gevonden in mijn tas door de douane. Tot zo ver de beveiliging op Schiphol, want op de heenweg is er niets gezien. Hij is dus weg gegooid op het vliegveld in Engeland, en toen mocht ik weer verder. Nou is het niet zo dat ik echt een scherp voorwerp bij me had, want het was een stompe kinderschaar... Die beveiliging is toch iets raars, want op de heenweg kwam mijn schaar er dus doorheen, op de terugweg het flesje 7up van een van de leerlingen, en een andere leerling had haar tandpasta moeten laten testen of het wel tandpasta was.

Geen opmerkingen: