dinsdag 17 mei 2011

Dode mobieltjes en twitter

Zojuist werd ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt: met de social media weten ze je overal te vinden.
Wat wil het geval, ik liet per ongeluk mijn mobiel in mijn broekzak zitten. Die ging in de was, mét mobiel. Dag mobiel, nu doe ik het voorlopig even met een oud bakkie van mijn vriend.

Zulk nieuws moet natuurlijk gedeeld worden op twitter - nu zet ik daar nooit zo veel boeiend, en ik had eindelijk iets wat het melden waard was, zonder dat het meteen inhield dat ik van huis was. Want dat je zoiets niet op twitter moet gooien, dat weet mijn neus ook, dan nodig je de inbrekers zo ongeveer uit.

Dus het noodlot van mijn mobieltje werd vermeld. Ongeveer een half uur later werd ik gevolgd door, juist, een of ander 'iets' dat mobieltjes met korting aanbood. Uh ja, dat was dus wel erg doorzichtig he - en dat terwijl ik niet eens een #hastag (of hoe spel je dat) van 'mobieltje' gemaakt had. Ach ja, ook op twitter kan je volgers blokkeren, dat is dus wat ik met die reclamezooi gedaan heb. Zomaar gespamd, het is wat.

Helaas ben ik nog steeds zonder écht mobieltje. De koelkast van vriendlief is wel erg oud, en het is nog even afwachten hoe goed de batterij is. Die van mij dus niet meer, die heeft kortsluiting gehad. Zelfs een reanimatie-behandeling met de föhn door vriend heeft niet meer mogen baten.

3 opmerkingen:

LLMM zei

Soms is het wel handig dat Twitter zo werkt, maar je zit inderdaad niet altijd op een aanbieding te wachten. Mocht je nu een alternatief hebben, koop/haal dat dan niet voor je nog een keer je eigen hebt geprobeerd nieuw leven in te blazen; ik heb al verschillende keren gehoord dat idd drogen e.d. niet werkte, maar dat hij het een week of wat later ineens wél weer deed!

Alynia zei

Inderdaad, ik laat hem lekker nog een weekje drogen. Voorlopig doet die oude Nokia 3310 uit de oertijd van Vriend zijn werk ook prima!

pourquoi pas ??? zei

Hoe krijg je dat voor elkaar? Hoef zeker niet te zeggen dat je je zakken eerst moet controleren he, dat zul je nu ook wel begrijpen. Wel hoor ik vaak van mobieltjes die in het toilet vallen.
In de wasmachine vind ik vaak geld terug witgewassen zeg maar. liefs en fijn weekend. Hélène