zondag 1 mei 2011

Verjaardag

Komende woensdag is Vriend jarig.

Het is toch altijd lastig wat iemand te geven. Iets wat iemand goed kan gebruiken, is niet altijd 'speciaal' of leuk. Maar de leuke dingen en standaard cadeautjes zijn toch al snel overbodig. Vriend kreeg deze week een paar keer de vraag: wat wil je krijgen, heb je een verlanglijstje?

Nou is Vriend aardig makkelijk, dacht ik. Een tijd terug had ik al iets gekocht waar hij het al zeker een jaar over had dat hij het wilde hebben: hangbakken voor planten die je aan het balkon kan hangen. Inderdaad, dezelfde bakken die ik hier al liet zien. Omdat hij ineens zelf van die bakken wilde gaan kopen, had ik het al verklapt, en ja hoor, hij vond het 'geen echt verjaardagscadeautje'. Want het was iets voor buiten dat hij gewoon nodig had. Zucht. Dus ik kreeg het geld terug, de bakken werden vast opgehangen, en ik mocht op zoek gaan naar iets anders.

Dat anders weet hij ook al wat het is, want hij moest het passen voor ik het kocht. Want, gek genoeg, Vriend vindt kleding wél kunnen als verjaardagscadeau. En omdat hij bijna alleen maar erg oude truien ed had, en er opruiming was, stond hij een nike-vest (zo'n sportief ding, staat hem goed!) te passen in een sportzaak. Ik keek op het prijslabeltje, en bedacht dat het precies in mijn budget voor zijn verjaardagscadeautje viel. En dat hij er erg blij mee zou zijn. Dus vooruit, ik trok mijn pas in plaats van hij, en daar was het verjaardagscadeautje dat nuttig is én waar hij blij mee is. Iedereen tevreden. Hij mag het ding wel pas dragen op zijn verjaardag, dat heeft hij me moeten beloven.

Ik ben er klaar voor, nu nog de rest van de gasten. Vriend is toch niet zo makkelijk als ik dacht.

Geen opmerkingen: