maandag 11 april 2011

Balkonnetje

Vriend heeft een aardig balkon, en omdat ik zo veel bij hem ben, heb ik het op me genomen om dat balkon een beetje aan te kleden. In die zin, hij mag zelf betalen, maar ik dwing hem er wat aan te doen. Als het aan hem lag zou alles wachten tot hij eindelijk dat kraantje heeft laten maken, en geld heeft voor die paar grote onderhoudsdingen die moeten gebeuren, en dat heeft laten uitvoeren... Dus dan zouden we bij wijze van spreken over tien jaar nog op een kaal, leeg balkon zitten waar niets aan gedaan is. Onder het mom dat alles in stapjes moet, en dat je kleine stapjes zet als de grote niet mogelijk zijn, heb ik een tijdje terug twee van die balkonbakken gehaald om aan het balkon te hangen. En vanmiddag hebben we zo'n leuk verpottafeltje gekocht bij de Praxis, voor 15 euro. Ik had al nagezocht dat die dingen normaal zeker vier keer zo duur zijn, dus was helemaal blij met het ding. En er zijn aardig wat plantjes nu. Deze week (waarschijnlijk als na morgen het weer wat beter wordt) gaan er plantjes in de balkonbakken, en er staan al een paar in potjes. Mochten er plantjes overblijven, dan ga ik eens in vriends 'oude' huis snuffelen, want daar heeft hij erg veel potten in het berghok laten staan. En waarom nieuwe kopen als hij nog heeft?

Geen opmerkingen: