woensdag 13 april 2011

Dorts Dagje

Tijdens het geweldige weer in het weekend bedachten een goede vriendin en ik dat het leuk was om elkaar weer te zien, dus we spraken af dat ik gisteren naar Dordrecht toe zou gaan. Het was een enorme tijd geleden, en ondertussen was er genoeg gebeurd om uren vol te kletsen. Natuurlijk mocht ik haar nieuwe huisvesting komen bezichtigen, en hebben we gezellig door het centrum gelopen. Serieus, Dordrecht is geweldig! Oude, scheve huisjes, grachten... helemaal mijn ding. De bewuste vriendin bewoont nu ook een kamer in een oud grachtenpand, en het idee om door zo'n mooie voordeur naar binnen te gaan was erg fijn. De vele smalle trappen waren wat minder.

De weg naar huis ging minder vlotjes dan de heenweg. Ik zat lekker in de stoptrein, maar had helemaal niet door dat ik op Rotterdam CS aangekomen was! (Serieus, die halve bouwput zou vanuit de trein gezien net zo goed een klein, onbeduidend stationnetje kunnen zijn) Toen de trein weer reed, zag ik ineens de bordjes dat ik uit had moeten stappen. Nu vond ik het toch en rotstation - sorry voor eventuele Rotterdammers die meelezen - dus ik besloot gewoon lekker te blijven zitten tot Den Haag. Dat station ken ik wat beter, en vind ik wat prettiger overstappen. Maar goed, daardoor was ik uiteindelijk wel bijna een uur langer onderweg dan de bedoeling was! Om half 7 's avonds was ik er uiteindelijk. Het was al heerlijk toen ik om 6 uur over het station van Utrecht liep en in de vertrouwde bus stapte: bijna thuis! De dag was ontzettend leuk, maar met zo'n reis toch wel enigszins vermoeiend... Om een beeld te geven, om half 4 ging ik bij de bewuste vriendin weg - en de reis had dus drie uur geduurd!

Eenmaal thuis zag ik dan wel weer hoe actief mijn lieve vriend geweest is. De bloemen waar ik het in mijn vorige blog over had, had hij in de hangbakken gedaan. Dat zou ik eigenlijk doen, en meestal vind ik het wel een leuk werkje, maar na zo'n reis was dit toch wel erg leuk thuiskomen!


Oh ja, in Dordrecht heb ik nog een leuke bol gekocht, om een sjaal te breien geïnspireerd op de blog van Jenny. Het spul is wat dichter dan dat op deze blog, en groen, maar het effect is nog steeds erg leuk. Foto's komen als die van mij klaar is op mijn andere blog. Vanmorgen vond een wesp het spul zo mooi groen dat hij er in ging zitten. Nu ligt hij angelloos en dood in de afvoer, en mijn duim is nog wat pijnlijk en dik. Maar dat overleef ik ook wel weer.

1 opmerking:

Spaarmoeder! zei

Ja, dat is nog eens leuk thuiskomen! Succes met je groene wol, ben benieuwd hoe het wordt!