zondag 10 april 2011

Naar de film geweest en zondagsontbijtje

Gisteravond ben ik naar 'The King's Speech' geweest met mijn zusje. Ik wist natuurlijk al dat ik er simpelweg heen moest: Colin Firth speelt de hoofdrol! Ik had al goede verhalen over de film gehoord, en mijn stagebegeleidster kwam er laaiend enthousiast vandaan. En nadat iedere Firth-fan die ik ken geweest was, kon ik natuurlijk niet achter blijven! Dus Zusje werd gebeld of ze zin had om mee te gaan - natuurlijk, een zussen-ding is altijd leuk.
De film was geweldig! Aan de ene kant was het onderwerp natuurlijk ontzettend serieus, met de tweede wereldoorlog op de achtergrond. Aan de andere kant lag de hele zaal soms in een deuk. Colin wist fantastisch de stotterende, soms wat driftige koning neer te zetten. En hij werd erg goed uit de tent gelokt door Geoffrey Rush, als de Australische spraakdeskundige.

Na een fijne avond en laat naar bed gaan, was het vanmorgen zowaar tijd voor een uitgebreid ontbijt met mijn vriend! Eerlijk gezegd komt het daar niet heel vaak van - meestal ben ik een stuk vroeger wakker dan hij, en heb ik zo'n trek dat ik mijn ontbijt al achter de kiezen heb als hij uit bed komt. In de vorm van een paar crackers of brood, al dan niet met een eitje. Maar vanmorgen was ik relatief laat, en hij vroeg, gelokt door de afbakbroodjes die hij gisteren gekocht had. Dat afbakken kan ik wel aan mijn persoonlijke bakker overlaten, en toen ik onder de douche vandaan kwam stond er een heerlijk ontbijt klaar. Schatje, nog bedankt voor je goede zorgen!

Geen opmerkingen: