zondag 17 juli 2011

Aan de kook

Mijn vriezer zit nu vol. Tenminste, bij wijze van spreken, want het is een grote vriezer. De komende weken hoef ik geen macaroni of nasi meer te maken, want die heb ik in huis. En stiekem vind ik dat wel jammer, want ik heb gemerkt dat koken leuk is als het lukt! Zeker als je het anders doet dan wat standaard is, en het wordt toch lekker. Bij mij was het deze week: meng heel veel groenten met gehakt en, in het geval van de nasi, spekblokjes. Bij de macaroni ging er dan weer een blikje tomatenpuree doorheen. Eigenlijk kan dat bijna niet mis gaan dus, en toch is het zo makkelijk om er mee te varieren.

Ook met mijn toetje heb ik een beetje geprobeerd. Ik had een pak yoghurt staan, en eigenlijk zin in iets zoets en anders dan yoghurt met aanmaak. Dus ik heb er, in plaats daarvan, kaneel doorheen gedaan. Dat was eigenlijk helemaal niet vies, dus ik ga het vaker zo doen!

3 opmerkingen:

LLMM zei

Soms is het ook lekker om gewoon een lepel jam door de yoghurt te doen. Ook lekker makkelijk :-)

Mevrouw Williams zei

Ik vind koken , heel nuttig, soms lekker maar echt plezier heb ik er nog niet in gekregen.
Gelukkig heb ik een man die heel goed kan koken ;-)

Roelien zei

Koken is zeker leuk!
Ik kom graag nog eens lezen hier, hartelijke groet Roelien. Sterkte met alle veranderingen (zoals ik net las in een ouder berichtje)